432 Bilar i lager

Varför Volvo Car Retail?

Söker du en tjänstebil? En hel fordonspark? En elbil att köra till landet med? Oavsett behov hittar du lösningen hos oss. Volvo Cars tydliga ambiton med en helägd återförsäljarverksamhet är att ligga i absolut framkant och erbjuda framtidens kundupplevelse. 

  • Auktoriserade verkstäder
  • Allt på ett ställe
  • Service i världsklass
  • Lång erfarenhet

Vi tänker på hela ditt bilägande

Volvo Cars egna återförsäljare finns på fyra platser: Volvo Car Kista, Uppsala, Arlandsstad och Hammarby Sjöstad. Alla våra anläggningar jobbar utifrån samma helhetskoncept. Målet är att du ska hitta allt som rör din bil på ett och samma ställe. 

Valen du gör med vårt expertstöd tar största möjliga hänsyn till miljön och dina ekonomiska kalkyler. Vi tar dig i handen genom bilägandets hela livscykel.  Vi skräddarsyr erbjudanden utifrån våra kunders olika och unika behov.

Våra anläggningar

Service i världsklass

I våra verkstäder möts du av välutbildad och erfaren personal, uppdaterad på den senaste tekniken. Vi garanterar att du får service med högsta kvalitet och din bil ett högre andrahandsvärde.

I våra anläggningar har vi integrerat försäljning, verkstäder och kundytor till en trevlig, modern miljö där du kan vänta kvar medan vi tar hand om din bil. När våra kunniga tekniker gör sitt bjuder vi på frukost och lunch. 

Med oss i täten har begreppet service fått en ny innebörd i bilbranschen. 

Personlig kontakt

Hos oss kan du få en personlig servicetekniker, vilket ger ett tryggare b­­­­ilägande. Din personliga servicetekniker är specialiserad på just din bil, uppdaterad på den senaste tekniken och lär känna både dig och bilen över tid.

Lång erfarenhet

Taxi, transport, offentlig verksamhet – våra kunder finns inom alla delar av näringslivet och i branscher som kräver kvalitet och service utöver det vanliga. Vi är din expertkompetens i val av fordonsmodeller, ramavtals- och policyfrågor samt finans, regelverk och service. Varje dag hjälper vi våra kunder fatta smartare bilbeslut kring exempelvis förmånsvärden, skatter, miljökrav, utsläpp och finansiering. Genom vår erfarenhet av tusentals företagsavtal vågar vi säga att vi är vi experter på området.

Arbetsplats & kultur

Vi bryr oss om våra kunder och medansvariga, något vi vet är viktigt för att alla ska trivas och utvecklas. Vi har många av de skickligaste bilmekanikerna och utmärker oss samtidigt för kundservice utöver det vanliga. Det här lyckas vi med tack vare våra utåtriktade och positiva medarbetare eller medansvariga som vi föredrar att säga.

Våra medansvariga har olika bakgrund, vitt skilda yrkes- och bransch-erfarenheter och talar 20 olika språk.

Det ska vara trevligt att gå in genom dörrarna hos oss, oavsett om det är på bilförsäljningen eller på någon av våra verkstäder. Vi bryr oss inte bara om bilar utan även om varandra. Det skapar en arbetsplats att trivas på varje dag. 

Läs mer

Föregångare i hållbarhetsfrågor

I fråga om kundservice är vi en föregångare i bilbranschen. Det vill vi vara även i hållbarhetsfrågorna. Dagligen hjälper vi våra kunder att göra smarta val som funkar för miljön, vardagen och plånboken. Dagligen hjälper vi även våra kunder till en mer fossilfri vardag, en fråga som är helt avgörande för våra företagskunder som upphandlar hela fordonsflottor. För att fler barn och ungdomar ska få upp ögonen för bilbranschen bedriver vi också ett omfattande informationsarbete bland skolelever.

Hållbart företagande

Att ta hållbart ansvar är en självklar del i vår affär. Inte bara i erbjudandet gentemot kunderna, utan i hur vi driver hela verksamheten. Det handlar om allt från våra inköp och beteenden i den dagliga produktionen till hur vi agerar som arbetsgivare och vilka krav vi ställer på våra partners och underleverantörer. Med hållbara finanser som grund kan vi bygga ett företag och en arbetsplats som lever och utvecklas över tid.

Vi gör redan många saker rätt, men vill och kan alltid bli bättre. Steg för steg väljer vi en mer hållbar väg framåt.

Läs mer

Värdegrund

Vi tror på riktigt bra service, det gäller både dig och din bil – det har varit vår ledstjärna genom åren. En röd tråd som påminner oss om vägen till nöjda kunder. Genom vår värdegrund och våra värderingar – enkelt omtänksamt och engagerat skapar vi tillsammans en mer hållbar väg framåt.

Till alla som kör transporter med bilen som enda sällskap.

Till alla som räddar liv med hjälp av sitt fordon.

Till alla som inte hann hem innan barnen somnade.

Till alla som levererar mat och mediciner till äldrevård och skolor.

Till alla som på något sätt är på väg.

Det är för er skull vi går till jobbet varje dag.

Ett företag med stort hjärta

Vi tar täten med gott självförtroende samtidigt som vi är ett företag med stort hjärta. Vi sätter människan i centrum och gör vårt yttersta för att ge varje kund en bra upplevelse. Det har vi gjort sedan 1964. Något vi är stolta över.

Vi tror också på en riktigt bra arbetsplats, med möjligheter och skyldigheter. Alla som jobbar hos oss spelar i samma lag och skapar tillsammans en mer hållbar väg framåt. Målmedvetet arbetar vi för att bygga team och broar – internt och externt. Övertygade om att olikheter berikar vårt lag säger vi ”hej” till varandra på 20 olika språk.

Läs mer om vår historia

Vi hjälper dig där du är

Chatta med oss, ring oss på 0771-900 100 eller maila oss på kundservice@volvocarretail.se så hjälper vi dig. Vår kundservice är bemannad 07-18 varje vardag. 

Vidare läsning

  • För en mer hållbar väg framåt

    Bilen spelar en viktig roll i allas våra liv och som stor aktör i branschen har vi ett ansvar. Hur kan vi bidra till ett mer hållbart samhälle?

  • Alltid hos oss

    Vi tror på riktigt bra service, det gäller både dig och din bil. När vi tar hand om din bil kan du fika, luncha, koppla av eller jobba.

  • Få vardagen att fungera. Även idag.

    Nu kan vi erbjuda fri hemleverans vid köp av bil och hjälpa dig som behöver lämna in din bil på service eller skadebesiktning.

Kundcase