389 Bilar i lager

Upplands Motor är nu Volvo Cars

Volvo Cars förvärv av Upplands Motor är klart och med nya ägare i ryggen har vi påbörjat vår spännande resa tillsammans.

Upplands Motor är nu Volvo Cars

Volvo Cars tydliga ambition med en helägd återförsäljare är att ligga i absolut framkant och skapa en kundupplevelse utöver det vanliga. Det innebär att vi kommer vara först ut på marknaden med nya affärsmodeller i syfte att erbjuda framtidens kundupplevelse. Under hösten 2021 går vi även samman med Bra Bil för att erbjuda kunderna en större geografisk tillgänglighet och ännu bättre service. Vi kommer fortsätta att erbjuda nya och begagnade bilar från Volvo samt verkstadstjänster för Volvo.

Framtidens kundupplevelse är sömlös 

Framtidens kundupplevelse, det är en hög ambition och ett viktigt löfte. Det ställer höga krav på en sammanhängande kundresa både online och genom fysiska möten. Idag förväntar sig våra kunder en relevant kundresa på hens villkor, oavsett bransch och oavsett produkt. De nya digitala förutsättningarna skapar en ökad kravbild och den måste vi som företag kunna leva upp till. En sömlös upplevelse måste vara enkel, tydlig och bekymmersfri. Vi måste även kunna möta kundens ökade krav genom att erbjuda framtidens hållbara mobilitetslösningar och därigenom göra vardagen enklare för människor, oavsett vem du är. 

– För många blir tillgången till bil viktigare än ägandet. Vissa vill äga, andra vill prenumerera eller dela bilen med andra. Den typen av flexibilitet kommer bli allt viktigare, och det gäller även service på bilen. Våra affärsmodeller behöver förändras parallellt med de förändrade behoven och beteendemönstren, säger Kent Jonsson VD på Volvo Car Retail. 

Resan framåt

Vår resa tillsammans med Volvo Cars, Bra Bil, våra kunder och våra medansvariga har precis börjat och vi ser fram emot att fortsätta resan tillsammans under nytt namn. Vi kommer att fortsätta erbjuda verkstadstjänster samt nya och begagnade bilar från Volvo. Välkommen till framtidens kundupplevelse hos oss. 

Följ utvecklingen

Vår resa har precis startat. Anmäl dig till nyhetsbrevet och håll dig uppdaterad om nyheter och annat värdefullt som är på gång.

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev

Frågor och svar

Vad innebär det för mig som kund att Upplands Motor förvärvas av Volvo Cars?

I samband med att vi ingår i Volvo Cars går vi samman med Bra Bil och kan därmed erbjuda dig som kund en större geografisk tillgänglighet och serva dina behov bättre. Målet vi har tillsammans med Volvo Cars, Bra Bil, våra kunder och medarbetare är att ge dig framtidens kundupplevelse.

Vi sätter människan och service i centrum och gör vårt yttersta för att ge varje kund och medarbetare en bra upplevelse.

Behöver jag som kund göra något?

Nej du som kund behöver inte göra något. Vi håller öppet som vanligt och du är alltid välkommen till oss. Har du några frågor är du alltid välkommen att höra av dig.

Kommer ni att fortsätta att sälja och serva Volvo?

Ja, det kommer vi. 
Läs mer om Volvo
Se Volvo-bilar i lager
Boka service för din Volvo

Kommer ni att fortsätta att sälja och serva Renault?

Nej, från och med 1 oktober 2021 kommer vi inte att göra det.

Läs mer här

Kommer ni att fortsätta att sälja och serva Dacia?

Nej, från och med 1 oktober 2021 kommer vi inte att göra det.

Läs mer här

Kommer ni att fortsätta att sälja och serva Ford?

Nej, från och med 1 oktober 2021 kommer vi inte att göra det.

Läs mer här

Kommer ni att fortsätta att sälja och serva Mercedes-Benz?

Nej, vi har sålt av all verksamhet som rör Mercedes-Benz. 

Vad händer med mitt serviceavtal?

För dig som Volvo-kund är det ingen skillnad, ditt serviceavtal löper på precis som vanligt. Har du serviceavtal för Renault, Ford eller Dacia ber vi dig läsa vidare här.

Har ni kvar samma telefonnummer?

Vi har nytt telefonnummer så nu når du oss på 020-81 81 00 om du behöver komma i kontakt med oss.

  • Vägen till klimatneutralitet

    Volvo vill vara ett klimatneutralt företag 2040. Det är också en av de största utmaningarna som vi någonsin har stått inför. Vi är en del av problemet och därför är det upp till oss att ändra vad vi gör och hur vi gör det.

  • Köp bil online – så funkar det

    Nu kan du, smidigt och tryggt, klicka hem din bil från soffan. Ta hem bilen och prova den i vardagen under 14 dagars öppet köp.

Våra anläggningar