771 Bilar i lager

Skadeverkstad

Vi är en auktoriserad skadeverkstad som samarbetar med de flesta större försäkringsbolag. Till oss kan du vända dig med alla typer av skador på din bil.

Vi hjälper dig med allt från skadeanmälan till eventuell hyrbil. Du väljer själv om du vill göra skadebesiktning digitalt med hjälp av Volvia-appen eller på plats i någon av våra verkstäder.

Boka tid för skadebesiktning

Enkel skadeanmälan i Volvia-appen

Volvia försäkring har samlat allt du som Volvo-ägare behöver för en enkel och snabb skadeservice i sin app.

Kaross- och lackkontroll

Som ett tillägg till våra servicepaket erbjuder vi kontroll av kaross och lack för att i god tid upptäcka till exempel stenskott och dörruppslag som med tiden kan bli större rostskador. Om vi hittar något som kan leda till rost, meddelar vi det.

Bulfix och dent repair

Har du fått ett dörruppslag när du parkerat? Spara tid och pengar för vi kan rikta till plåten utan att behöva lackera om den, förutsatt att inga lackskador uppstått. Dent repair är en teknik som innebär att man riktar bucklor på bilen utan omlackering. Med speciella verktyg går vi in bakom plåten och masserar ut intryckningen tills den återtar ursprungsformen. Detta är den billigaste, snabbaste och mest miljövänliga tekniken för att fixa mindre bucklor.

Så här går en skadereparation till

  1. Boka tid i vår skadeverkstad

    Fyll i skadeanmälan på ditt försäkringsbolags hemsida alternativt använd Volvias app.

    När du gjort det bokar du tid för en skadebesiktning. Du kan även göra skadebesiktningen i Volvias app.

    Våra skadebesiktningar finns i Hisings Backa, Tuve, Enköping, Kista, Kungsängen, Vallentuna, Upplands Väsby och Hammarby Sjöstad. 

  2. Skadebesiktning

    Du och en Skaderådgivare gör tillsammans en skadebesiktning av bilen. Skaderådgivaren uppmärksammar dig även på andra eventuella åtgärdsbehov på bilen som du erbjuds att köpa till och få åtgärdade vid reparationstillfället. Därefter gör vi en kostnadskalkyl. Kalkylen och bilder på skadan skickas till ditt försäkringsbolag för godkännande. Slutligen bestämmer vi ett datum för reparationen.
  3. Lämna in bilen

    När vi fått godkänt från försäkringsbolaget och fått hem de förbeställda reservdelarna (nya alternativt begagnade där så är möjligt enligt försäkringsbolagens villkor) lämnar du in bilen hos oss. Vid större och svårare skador riktas och mäts karossen i riktbänk. Vi åtgärdar även de arbeten utöver skadereparationen du eventuellt beställt.
  1. Begagnade reservdelar

    Försäkringsbolagen vill att begagnade reservdelar används när det är möjligt, allt för att hålla ner kostnaderna och gagna miljön.
  2. Skadade detaljer

    Plastdetaljer repareras om möjligt.
  3. Lackering

    Skadan rostskyddas, grundmålas och lackeras.
  4. Slutmontering

    Samtliga detaljer som plockats av för att kunna reparera bilen monteras tillbaka. Alla säkerhetssystem kontrolleras och återställs till normalläge.
  5. Slutkontroll

    När bilen är klar gör vi en kvalitetskontroll samt kontrollerar att allt är utfört enligt den specifikation vi fått godkänd av försäkringsbolaget.
  6. Färdig!

    Vi kontaktar dig när bilen är klar.

Här kan du boka skadebesiktning