437 Bilar i lager

Flygservice på Landvetter

Snabb och enkel parkering

Välkommen till Volvo Car Landvetter. Här betalar du enkelt och smidigt din parkering med EasyPark. Ingen bokning krävs. Ställ din bil på en tom ruta, skyltad Volvo Car Landvetter, i vårt parkeringsgarage (P3), betala enkelt via EasyPark appen och gå till din gate (ca 2 minuter gångväg från vår parkering).

Hämta EasyPark

Parkera vid Landvetter:

Pris 250 kr/dygn – ingen förbokning krävs

Långtidsparkering 1 295 kr/vecka (185 kr/dygn)*

*Gäller vid bokning i minst 7 dagar.

Serva din bil när du är ute och reser

Ska du ut och resa i tjänsten eller på semester och behöver serva bilen? Passa på att göra servicen när du ändå är iväg genom att boka in en flygservice. Vi hjälper dig gärna även med hjulskifte, bilvård och glasreparationer under tiden.

Vår flygservice finns på Landvetter och du lämnar enkelt och smidigt in bilen hos Hertz innan du reser iväg. När du kommer hem hämtar du upp den på samma ställe som du lämnade den. Enklare kan det knappast bli. 

Pris för flygservice är 250 kr/vecka som bilen är hos oss (utöver priset för själva servicen).

Så funkar Flygservice

  • Du bokar tid för Flygservice, antingen genom att fylla i formuläret nedan eller ringa oss på 020-81 81 00
  • Informera oss om vad du vill ha gjort på din bil samt när du åker och kommer tillbaka.

Tänk på! Behöver du lämna eller hämta bilen utanför Hertz ordinarie öppettider? Då hämtar du din nyckel i informationsdisken på Landvetter flygplats.

Kontakta oss för att boka tilläggsservice

Vanliga frågor

Jag vill boka parkering, hur gör jag?

Ingen förbokning krävs. Kör till vårt garage (P3), ställ dig på en ledig skyltad Volvo Car-ruta och betala snabbt och enkelt med EasyPark appen.

Våra parkeringsplatser ligger inom promenadavstånd från avgångshallen (ca 2 minuter). Om du vill boka tilläggstjänster (service, hjulskifte, glasreparationer m.m.) gör du detta via vår webb-bokning.

Kom ihåg att ange i fritextfältet vilket datum du reser ut och anländer samt klockslag. När du bokar extratjänster lämnar du din nyckel hos våra kollegor på Hertz.

Hur betalar jag min parkering på Landvetter?

Du betalar med EasyPark-appen. Läs mer och ladda ner appen på App Store, Google Play eller på EasyParks hemsida. 

Hur gör jag när jag lämnar in bilen?

Om du bara vill parkera kör du in i vårt garage (P3), ställer dig på en ledig skyltad Volvo Car-ruta och betalar med EasyPark-appen. Därefter kan du bege dig direkt till avgångsterminalen (ca 2 minuters gångväg). Om du har bokat tilläggstjänst lämnar du din nyckel hos våra kollegor på Hertz, en våning upp från parkeringsgaraget. Om du flyger innan vi öppnar så lämnar du din nyckel i vårt DropZone-inkast hos Hertz. Märk nyckeln med ditt registreringsnummer (info står på dörren).

Hertz öppettider är mån-fre: 07.00-23.30, lördag: 09.00-16.00, söndag: 09.00-22.00.

Landar du efter stängning hämtar du din nyckel i informationsdisken på Landvetter flygplats. Kom ihåg att ange i fritextfältet när du bokar online, vilket datum du reser ut och anländer samt klockslag.

Jag vill boka en tilläggsservice, hur gör jag?

För att boka bilvård, lagning av stenskott/byte av vindruta, service m.m. använder du vår webb-bokning på brabil.se

För att boka tilläggstjänster i samband med din parkering på Landvetter behöver du i fritextfältet ange datum för din utresa, ankomst och ankomsttid. Service, glas, bilvård m.m har begränsat antal platser så boka gärna i god tid för att försäkra dig om en tid som passar dig.

Varför använder ni EasyPark?

För att göra parkeringsmomentet den minst stressiga delen av din resa. När du använder EasyPark betalar du direkt i mobilen och du kan enkelt skifta mellan flera registrerade fordon och betalsätt. För dig som reser i tjänsten går det även enkelt att få kvittot som PDF direkt i appen. För dig som är kort- eller avtalskund så kontaktar vi dig direkt med mer information om tjänsten.

Om du har fler frågor vänligen kontakta oss på tel 020-81 81 00

Vi är intresserade av EasyPark och vill ansluta våra anställda, vart vänder jag mig?

Då LeasePlan och EasyPark har ett samarbete går det bra att kontakta din kundansvarige hos LeasePlan och bli ansluten. Din kundansvarige kontaktar då EasyPark med anslutningsinformation. Alternativt, kontakta EasyParks företagsavdelning direkt. EasyPark kontaktar då din kundansvarige hos LeasePlan för information.

Hur gör jag med parkering för mitt företag?

Har du eller ert företag flera bilar och vill ha allt på en faktura? Då kan du lägga in ett kreditkort kopplat till flera olika reg.nr i EasyPark- appen. Vill du veta mer kan du även maila kundservice@volvocarretail.se

  • Flygservice på Arlanda

    Trött på att behöva lägga tid på service av din bil? Gör den när du ändå är iväg på annat. Vi hjälper dig när du ska ut och resa.

  • Service & verkstad

    När du lämnar in din bil i någon av våra auktoriserade märkesverkstäder kan du känna dig säker på att din bil blir väl omhändertagen.